Przejdź do treści

Krótki opis inwestycji

Inwestycja polega na:

  • budowie drogi ekspresowej nr 10 o długości około 15km
  • węzły drogowe: Łowicz Wałecki, Mirosławiec
  • obwód utrzymania drogi (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi: OD w obszarze istniejącego węza Wałcz Północ,
  • przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, przy czym w przypadku drogi krajowej nr 10 wymaga się zachowania jej ciągłości poprzez przebudowę do klasy technicznej min. G ( w zakresie łuków poziomych i pionowych w trudnych warunkach dopuszcza się parametry jak dla klasy technicznej Z),
  • przebudowę odcinka jezdni dodatkowej obwodnicy Wałcza i uciąglenie DK10 (układ drogowy z rondem – połączenie z węzłem „Wałcz Zachód”),
  • budowę dróg innych niż droga ekspresowa w tym zmiana przebiegu istniejących dróg w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
  • budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej,
  • budowę lub/i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
  • przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,
  • utwardzone pasy terenu dla potrzeb utrzymania – UTPNU,
  • obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,
  • system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
  • urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, wraz z ogrodzeniem  ochronno– naprowadzającym, ekrany ochronne dla nietoperzy, nasadzenia zieleni kompensacyjnej,  ekotonowej i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe, urządzenia ochronne dla nietoperzy, zbiorniki zastępcze dla płazów,
  • usunięcie z terenu budowy i utylizacja wszelkich zidentyfikowanych roślin będących inwazyjnymi gatunkami obcymi,
  • usunięcie z terenu budowy i utylizacja zidentyfikowanych we wcześniej opracowanej dokumentacji odpadów,
  • infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
  • wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
  • sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
  • oświetlenie drogowe,
  • organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
  • po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy    i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
  • wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę lub budynków uszkodzonych wskutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
  • wznowienie lub ustalenie lub wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii,
  • wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań, 
  • System Zarządzania Ruchem, w tym dodatkowo tj. poza zakresem przedmiotowym, SZR na odcinku obwodnicy Wałcza od węzła Wałcza Zachód do węzła Witankowo,
  • wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych,
  • pisemnie uzgodnić między Wykonawcami rozwiązania projektowe na styku sąsiadujących zadań,
  • dla lokalizacji, gdzie zakres inwestycji wykraczać będzie poza zakres decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Wykonawca uzyska dodatkową decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Etap I – Faza Projektowa – 17 miesięcy (w toku)