Krótki opis inwestycji
Inwestycja polega na:
- budowie drogi ekspresowej nr 10 o długości około 15km
- węzły drogowe: Łowicz Wałecki, Mirosławiec
- obwód utrzymania drogi (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi: OD w obszarze istniejącego węza Wałcz Północ,
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, przy czym w przypadku drogi krajowej nr 10 wymaga się zachowania jej ciągłości poprzez przebudowę do klasy technicznej min. G ( w zakresie łuków poziomych i pionowych w trudnych warunkach dopuszcza się parametry jak dla klasy technicznej Z),
- przebudowę odcinka jezdni dodatkowej obwodnicy Wałcza i uciąglenie DK10 (układ drogowy z rondem – połączenie z węzłem „Wałcz Zachód”),
- budowę dróg innych niż droga ekspresowa w tym zmiana przebiegu istniejących dróg w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej,
- budowę lub/i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,
- utwardzone pasy terenu dla potrzeb utrzymania – UTPNU,
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, wraz z ogrodzeniem ochronno– naprowadzającym, ekrany ochronne dla nietoperzy, nasadzenia zieleni kompensacyjnej, ekotonowej i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe, urządzenia ochronne dla nietoperzy, zbiorniki zastępcze dla płazów,
- usunięcie z terenu budowy i utylizacja wszelkich zidentyfikowanych roślin będących inwazyjnymi gatunkami obcymi,
- usunięcie z terenu budowy i utylizacja zidentyfikowanych we wcześniej opracowanej dokumentacji odpadów,
- infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
- wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
- sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
- oświetlenie drogowe,
- organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę lub budynków uszkodzonych wskutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wznowienie lub ustalenie lub wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii,
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- System Zarządzania Ruchem, w tym dodatkowo tj. poza zakresem przedmiotowym, SZR na odcinku obwodnicy Wałcza od węzła Wałcza Zachód do węzła Witankowo,
- wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych,
- pisemnie uzgodnić między Wykonawcami rozwiązania projektowe na styku sąsiadujących zadań,
- dla lokalizacji, gdzie zakres inwestycji wykraczać będzie poza zakres decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Wykonawca uzyska dodatkową decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

Kalendarium
1. Etap I – Faza Projektowa – 17 miesięcy (w toku)